Friday 15 April 2011

BeNgaNG

aku bosan dengan cerita mu, aku rase buang masa kau selalu mendustakan cintaku
eh, eh, eh..stop right there!! aku bukan cakap sal lagu bengang nyanyian akim nie..
kalo korang na taw ape yang aku duk bengong bace r stories dibawah ini..


Pada suatu hari yang tenang dan damai, sekelas pelajar dari UCSA* sedang menduduki peperiksaan akhir bagi matapelajaran biochemical. Oleh kerana bilangan pelajarnya yang ramai mereka dibahagikan kepada dua sesi, sesi pagi dan sesi petang.. dan ketika sesi satu sedang menjawab soalan...


lelaki A: wau soalannye agak susah nye.. macamne nie ek
perempuan b:  kenapa soklan dia susah sangat nie..tapi nasib baik aku ada telifon bimbit. Boleh aku tanye kawan2 aku yg sesi petang yg sedang sibuk study dikelas sebelah. 
lelaki A: weyh, ko nape men henset. kitekan tengah periksa nie..
perempuan B: kepada kawanku yg sedang berade dikelas sebelah(ketika menunggu sesi korang menjawab soklan) apekah jawapan bagi soklan iron metabolism? aku xleh jawab la..oh ye, bace iron metabolism dan experiment untuk iron protein, creatinine ngan albumin ek..masuk kertas nie..-sms-
lelaki A: weyh nape ko meseg die..nnt die taw la soklan kite ape.. nnt dorang leh score la..
perempuan B: ala, aku betol2 da xtaw na jawab ape.
Perempuan C: owh, thank ek.. aku na bace la..na kalahkan dekan2 yang ade..leh la aku jadi dekan sem nie!!-sms-
Permpuan B: okey, jom jadi dekan!-sms-
lelaki A: weyh?! 


korang nampak tak KEBENGANGAN yang boleh tercetus dari situasi macamnie.. Agak2 la weyh kiteorg study bagai nak rak..ko senang2 jer bagtau dorang.. Kepada perempuan B, fikir dulu sebelom membuat sesuatu!

No comments:

Post a Comment